torsdag 27 mars 2014

Tidsfördriv

Vädret är som jag skrivit tidigare väldigt varierande. I ena sekunden strålande sol och vackert, för att i nästa spöregna - vilket inte gör oss så jättemycket...
Vi har det rätt mysigt på rummet när det mulnar på...
Det här gänget står nere vid poolen och delar ut badlakan oavsett sol eller regn.
Idag gjorde vi som gamla Hawaiianer, och hyrde kanoter. Det var helt fantastiskt härligt, och jag hade såklart ingen kamera med. Vi åkte längs norra stranden för att sen åka vidare in genom en kanal med sötvatten. Så härligt, och så vackert. Under turen började jag tänka väldigt mycket på "Bröderna Dal och Professor Drövels hemlighet". Ni som är födda ungefär samtidigt som mig vet vad jag talar om... Jag berättade om deras äventyr för barnen, som genast blev eld och lågor.
Och ni kan ju tänka er vår (läs: min) glädje när vi kunde titta på Bröderna Dal på Youtube. Vilken serie! Och herregud vilka cliffhangers! Minns hur det kändes när man såg detta som liten. Spänningen! Det var ju långt innan movieboxen och på den tiden när man på sin höjd såg en film om året.


1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ju helt overkligt vackert ut!