torsdag 27 februari 2014

Caesar tar guld!

I Caesars klass idag hade vi något som kunde liknas vid lilla OS. Caesars fröken Ms Karen har sedan jullovet slutade ägnat veckorna åt att lära klassen om Ancient Greece och Ancient Rome. Jag vet, det är sjukt ambitiöst. Och uppskattat! Oj, vad det pratats om allt från de Grekiska gudarna till Julius Caesar. Och det hela har väl haft sin peak nu runt OS.
Och idag var det dags för de små gullungarna att få sina guldmedaljer. Det var stort för dem! De hade övat så inför denna ceremoni, och på sina små framföranden.
Där längst till vänster har vi Caesars fröken. Det är andra året i rad vi har henne - Harry hade henne förra året. Och jag har varit klassmamma båda dessa år. Är så superinspirerad av denna person, som har så mycket energi och så många roliga idéer. Bara det att bestämma sig för att beta av Ancient Greek och Rome med fyra- och femåringar. Fantastiskt!
Caesar vann guld! I Diskus...
På pallen.
Jag hade ordnat en sorts Ancient Greece feast...
Här håller jag på och fixar. Harry fick också vara med.
Man blir trött av att ta medalj.
Pappan var på plats.
Och de flesta andra föräldrarna också.
Och där i mitten har vi den andra av Caesars fröknar. Älskar dom!
Barfota-barn lämnar skolan...

1 kommentar:

Hans sa...

Känns långt från vår skola, men det är kanske
bara vad jag tro !