söndag 9 december 2012

Vår lilla Love är borta

Igår morse dog min lilla systerson Love i ett svårt epilepsianfall. Det är helt ofattbart och overkligt. Och sorgen är total. Tankarna snurrar runt som i en karusell med känslorna. Det var som att allt upphörde att existera när jag fick veta vad som hänt. Det mest otänkbara har hänt. Lilla lilla fina Love finns inte mer. Imorgon åker vi till Sverige för att kramas och vara nära.
Min första bebis. 8 år och 7 månader sen. Min gudson. Den finaste lilla älsklingen.
Love var så otroligt speciell och fantastisk. Den busigaste, tokigaste, roligaste och känsligaste. Han ville alltid göra andra glada. Att ge bort presenter var en specialitet.
Jag brukade laminera bilder på djur och skicka till honom. Hans högsta dröm var att få en Golden Retriver, och planen var att han skulle få det när han blev större.
Love Love Love. Vi älskar dig så mycket!
Lilla kusingänget.
Gänget springer nakna i regnet på landet.
Love och Harry busar.
Love ledsagar Måns och Harry över gatan. Han var så duktig.
Vi ses sen fina fina älskade gullunge. Du finns någonstans mycket nära, det vet vi.

38 kommentarer:

Denise sa...

Fy så hemskt och hjärtskärande. Sånt här borde inte få hända. Beklagar så innerligt och sänder massa styrka.

Eva sa...

Så svårt. Jag är ledsen för er skull. Förkrossande.

Mrs Clapper sa...

Vad fruktansvärt, och orättvist... Hoppas att ni finner någon styrka och lugn i detta trots att det är så ofattbart och oförståeligt. Kram

Anonym sa...

Otroligt sorligt, kämpa

Anonym sa...

Sitter här och gråter när jag läser vad du skriver. Känner varken dig eller Loves familj men har tre barn själv. Tänker på er.
Anna

rebcca sa...

Blev så ledsen när jag läste ditt inlägg var tvungen att läsa om det flera gånger.

jag beklagar sorgen så otroligt mycket,

Emma sa...

Åh jag vet inte vad jag ska skriva. Kan inte läsa detta och bara gå vidare utan att säga något, sitter här och gråter. Vi har ju fått läsa om Love förut! Så overkligt.
Fina lilla kille. Tänker på er.

Christina sa...

Jag känner inte dig eller din familj men följer din blogg. Så oerhört sorgligt och orättvist. Tårarna rinner. Jag fick läsa flera gånger för att ta in vad du skrev. Hur ska det då kännas för er? Och för din syster med familj... Sänder er all styrka. Många styrkekramar

Anonym sa...

Allt runt omkring blir betydelselöst-inga ord kan trösta.
Jag beklagar.

Rebecca sa...

Nej så fruktansvärt... Tänker på er!

Berså sa...

Jag beklagar. I bland är världen bra orättvis. Minst sagt.
Styrkekramar från ett vintrigt Gotland

Rebecca sa...

Så ofattbart och orättvist... kände också att jag var tvungen att skriva några rader. Beklagar så oerhört mycket. Kramar till er

Sofia sa...

Många kramar till er!

Anonym sa...

fruktansvärt, orden räcker inte till att beklaga sorgen. kram.

Charlotte sa...

Och plötsligt stannade tiden. Fy FAN, vad orättvist och så fruktansvärt vidrigt hemskt.
Mina tankar finns med er i familjen nu. Har läst din blogg i flera år och har aldrig kommenterat. Detta berörde mig djupt :(
ALL styrka till er.

Kittina sa...

Åh herregud! Jag beklagar så fruktansvärt mycket! Blev av med Pappa i ett förmodat anfall men att förlora ett barn är tusen gånger värre! Beklagar!

Annica R sa...

Kramar till er!

Anonym sa...

Kan inte läsa detta inlägg utan att skriva hur berörd jag blev. Så fruktansvärt. Tänker på dig och din familj.

Anonym sa...

Livet är så jävla orättvist! En stor kram till alla i er stora fina familj.
Anna

Anonym sa...

Så fruktansvärt sorgligt. INGEN vuxen ska behöva överleva sina barn.

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen så oerhört! Vi har ju fått följa hans liv tillsammans med sin familj och kusiner. Ingen sorg är så stor som den när ett liv släcks för tidigt. Stora styrke kramar till er alla!
kram Mia i SF

Helena sa...

Så ofattbart hemskt och sorgligt! Jag beklagar verkligen sorgen!!!

All styrka och kärlek till er! <3

Anonym sa...

Tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser detta. Att livet kan ändras så plötsligt, ofattbart och för overkligt att ta in.
Jag har följt din blogg länge och sett bilder på glada kusinlek med Love.
Idag tänder jag ett ljus för Love.
Varma kramar,
Fia

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen. Ta hand om er. Mvh Emma

Johanna sa...

Så ofattbart och så orättvist.

Anonym sa...

Så oerhört sorgligt och orättvist. Jag beklagar innerligt er sorg och önskar er alla en massa styrka. Många kramar från Petra (en bloggläsare)

Anonym sa...

Tänker på er och tänder ett ljus för lilla Love

Karin S sa...

Gud så hemskt och sorgligt! Skönt att få åka hem och vara med familjen. Många kramar

Emilia sa...

Så otroligt sorgligt. Kram!

Carina L sa...

Ett älskat litet barn. Det får inte ske. Det värsta som kan hända. Mitt varma deltagande i er stora sorg.

Live från radhuset sa...

Så fruktansvärt, när det allra värsta händer. Beklagar så.
Katarina

Anonym sa...

Fruktansvärt! Så otroligt otroligt sorgligt. Ta hand om varann. Kram Jenny

Anonym sa...

Å vad det gjorde ont att läsa det här inlägget. Så fruktansvärt, så obegripligt. Ta hand om er.

Anonym sa...

En stor kram och vi tänder ett ljus för lilla Love!
Lovisa

Anonym sa...

Så oerhört fruktansvärt. Jag är så innerligt ledsen för er förlust av fina, fina Love. Mina tankar kommer vara ofta hos er.
Nina

Anonym sa...

Så fruktansvärt, finns inga ord. Beklagar verkligen er sorg. Många kramar en bloggläsare, Sofi

Anonym sa...

Så hemskt att höra. Jag beklagar verkligen. Kram från en bloggläsare

Linnea sa...

Sådan ofattbar sorg. Tänker på er.