onsdag 5 december 2012

Kort om helgen som gick...

I helgen hade vi värsta myshelgen. Bland annat åkte vi ner till The Grove - världens lyckligaste plats... för att gå på bio. Vi såg Rise of the Guardians - som jag verkligen kan rekommendera, både jag och Henrik och barnen älskade den!
Essar valde godis från Dylans Candybar istället för popcorn. MYCKET nöjd över det var han när han gick omkring och sprätte med sin lilla påse.
Medans vi väntade på att bion skulle börja försökte Harry klättra upp i Grovens stolthet - jättegranen.
När jag stod väldigt nära granen insåg jag inte bara att den sprayats med grandoft, utan också med grönfärg. Dom är för roliga amerikanarna...
Sen åkte vi hem och slängde mina lussebullar som jag bakat på morgonen. De både såg äckliga ut och smakade konstigt. Mysteriet med de färglösa bullarna fick sin lösning när Henrik frågade om jag inte malt saffranet. Det hade jag inte. Skit också, bakning var ju liksom min grej.
Henrik gjorde en ny omgång. Var jag ändå inte lite glad att de var lite hårda när vi skulle ha dem till glöggen...?

Inga kommentarer: