fredag 30 november 2012

Regn och PJ day på skolan

Helene skickade den här bilden från sin biltur från ön, till jobbet antar jag, imorse. Jag saknar verkligen snön. Men i måttliga doser. Det ultimata hade varit om jag fick en månad per år med vinter, kyla och snö.
Det som händer i LA vintertid är att det regnar. Ibland. Och när det regnar så regnar det megamycket. Igår var den här vattenkannan tom. På riktigt är detta ca 1,5-2 dygns regnmängd.
Regnkläder är toppen tycker killarna. Och vi pratar inte galonisar, det finns nog inte ens att köpa här. Det blev i alla fall regnkläder till skolan. Och pyjamasar. Det var nämligen PJ day på skolan. Very American. Och kul tycker barnen.
Finfina gullis-Harry.
Och gulle-Essar. Letar efter puddles att hoppa i.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag gillar verkligen att läsa din blogg och har gjort det nu i något år faktiskt.
Känner igen mig i snö-längtan. Nu när det droppar in snöbilder på Facebook få jag ett sug i magen, men bara lite, för sen tänker jag efter och inser att jag gillar Georgias vinter så mycket bättre!