tisdag 10 juli 2012

Breaking News: Henrik tar Harry Bosch till TV!

Idag kan jag dela med mig av en väldigt rolig Nyhet! Det här är något min man jobbat otroligt intensivt med att få till det senaste året.
Han ska alltså ta deckar-karaktären Harry Bosch till TV. Själv kan jag inte tänka mig något mer spännande att se på TV. Ni som känner oss väl vet att vi är rätt besatta av Harry Bosch. Jag tror att det var 2005 som vi började läsa böckerna. Han är också anledningen till att vår Harry heter just Harry.
Michael Connelly som skrivit böckerna om Harry Bosch är en fantastisk deckar-författare. Och Eric Overmeyer som kommer vara showrunner är mannen bakom serier som The Wire och Treme. Läs mer om ni vill på The Hollywood Reporter.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag har läst din blogg hur länge som helst, men har aldrig kunnat kommentera med mitt blogg-namn (du har tagit bort url som ett alternativ bland kommentarerna) men nu MÅSTE jag kommentera.

Jag älskar också Harry Bosch. Jag fick första boken julen 2002 tror jag. Sedan dess har ja läst alla. Och vill också döpa eventuell manlig akomma till Harry. När jag läste detta i din blogg blev jag så full i skratt.

GUD vad kul att det blir TV! Jag har läst på en massa forum om eventuell film, och om hur fansen blir osams om vem som ska spela vem. Ska bli intressant och se hur det blir. Heja Henrik!!!!

Kram, en mycket trogen bloggläsare

http://jennylinacarlsdotter.blogg.se

Hans sa...

Djupt imponerande

Eta sa...

KUL!!! Gillar också Harry Bosch.

Karin sa...

Tack Jenny!
Tack Hans!
Och Eta -nu har du något att se fram emot!