söndag 23 oktober 2011

Deg på jäsning - i Essars mage...

3 kommentarer:

RebeccaW sa...

Hej Karin!
Jag är en sån där som har läst din blogg i smyg ett tag men ger mig nu tillkänna eftersom jag har en fråga till dig... =)

Jag, min sambo och vår 1 1/2-åring ska åka till L.A över jul och nyår. Vi håller på och bokar hyrbil och har fått veta att de inte kan garantera att vi får en bakåtvänd bilbarnstol (eftersom det är vanligt att barn över ett år sitter framåtvända i USA). Har du någon aning om hur stor sannolikhet det är att vi får en bakåtvänd bilbarnstol? Och stämmer det att det inte finns ett enda taxibolag i L.A som har bilbarnstolar?

Hoppas du har tid att svara!

Hälsningar Rebecca i Uppsala

Karin sa...

hej Rebecca,
Kul att ni ska fira jul- och nyår i LA - tänk på att det kan vara rätt kallt här då, inte alls säkert att det är sol och varmt under denna period...

Det brukar inte vara bakåtvända bilbarnstolar - enligt amerikanska undersökningar så är det säkrare för barnen att sitta framåtvända från 1 år... men vissa av de framåtvända bilbarnstolarna kan man montera bakåtvänt om man känner sig osäker.
I taxibilar finns inte ofta bilbarnstolar, men om man använder sig av carservice istället kan man vid bokningarna uppge att man vill ha bilbarnstol.

lycka till!

RebeccaW sa...

Tack snälla för ditt svar! Bra tips om vädret, vi tar med höstjackorna =)

Vi har bestämt oss för att chansa på hyrbil och hoppas att vi får en bilbarnstol som är hel och ren och helst går att ha bakåtvänd...

Om du har lust så skulle jag tycka att det vore kul om du ville skriva ett inlägg med dina L.A-tips, gärna med förslag på var man kan äta med sina barn (är man generellt välkommen till restauranger med sina barn i L.A?). Vi ska bo i Santa Monica.

Ha en bra söndag!