torsdag 4 augusti 2011

Sista dagen på ön

Var inne i stan och jobbade igår, och idag ska det njutas till fullo av vår sista dag på ön.
Vi började med en morgonskype med pappa Henrik i LA. Caesar sveper flyktigt med blicken över pappas ansikte i datorn, och väljer sedan Pocahontas. Han älskar Pocahontas. Harry fokar på sin pappa. Som just nu verkligen lever ut sitt machoskap därborta i sin ensamhet. Ser på hans twitter att det blivit Whiskey on the rocks med Bacon till middag. Vi saknar honom.
Sen ska vi kolla fångsten i näten.
Deppigt. En liten skruttig kraborre bara...
Jag är båtchaufför. I morgonrock som vanligt. Och med det risigaste håret ni kan tänka er. Har bokat en tid på Corinne & Friends på måndag. Och nu ska det ske något radikalt. Problemet är bara min sjukaste sjuka; beslutsamhetsångest. Jag kan inte besluta mig om något när det kommer till mig själv. Dricka rött, vitt eller cola, eller beställa fisk eller kött på krogen. Allt är lika svårt. Och håret kan vara mitt största problem. Har nu kämpat i flera år för att få ut mitt "överhår", underhåret är nämligen superkrulligt och det ser så märkligt ut. Har försökt köra en röstning bland väninnorna om vad de tycker. Men nu verkar det som att beslutet kommer överlåtas på frisören. Tankarna är i alla fall dessa:

1. Som jag har nu. Jämnlångt och lite torrt och fnasigt... Bara toppa och tona lite.
2. Som jag hade för typ 2 år sedan - samma längd som nu, fast uppklippt.
3. Som runt 2002-2003 - Som nu fast MYCKET kortare, och uppklippt.
4. Som nu och blonderat.

Här har vi lite bilder att fundera kring. (Även om det alltid slutar med en pytteliten nyansskillnad och 1 mm kortare, samt stort missnöje...).



Jag är medveten att det förmodligen för en normal person ser ut som att jag har samma frisyr på alla bilderna. För mig är det dock inte så.

6 kommentarer:

Mrs Clapper sa...

Bild två alla gånger! Gud så snyggt det var! Önskar att jag kunde få till mitt barr sådär... Våga! Våga! Våga! :)

Anonym sa...

Som bilden med hårspännet! Galet fint!

Lisa sa...

Tror ingen förstår hur roligt det här är...så sant som du skriver..men om du verkligen vill ha ett svar från mig så är det bröllopsbilden. Lägg upp en Ibizabild :-), superkort och blont. Fick aldrig mailet btw. Ses snart! Puss

lottasworld.blogg.se sa...

Du är inte ensam med den sjukdomen, bara så du vet ;) Jag säger också bild 2, med hårspännet. Eller den första bara för att vela lite till... lyckat till med vad du än väljer. Det blir säkert bra!

Anonym sa...

<första bilden! Ser ut som om att du har jättefint hår - jag blir avundsjuk. Går runt med råttfärgat/blont, långt hår men det ska klippas den 11aug och färgas. Avskyr bara då frisörer :S

Karin sa...

Hörrni, nu blir det ju verkligen spännande på måndag. Jag har inte en aning om vad jag ska göra. Men det känns som att alla enas om att jag borde klippa upp lite. Ett är i alla fall säkert, min man kommer inte se någon skillnad på före och efter.