torsdag 21 juli 2011

Känsliga läsare varnas...

För cirka en timme sedan:
Jag sitter med datorn i knät, och är inne på Rädda Barnens hemsida och läser om svältkatastrofen i Afrika. Caesar kommer och ställer sig brevid, och beter sig lite konstigt. Han pottränas för närvarande och är därför byxlös. Jag är dock helt fokuserad på att just i detta ögonblick föra över lite pengar till Rädda Barnen.
Caesar säger "Gosh", på Caesar-språk betyder det att han måste bajsa. "Gå på pottan", säger jag och fortsätter med det jag håller på med. "GOSHHHH!", vrålar han helt plötsligt och från skarpt läge har vi nu hamnat i försent läge.
Korven ligger intakt på den vita fällen på golvet. När jag ska resa mig upp svajjar Jetson-stolen till. Och helt plötsligt har jag ställt mig rätt på korven. Den är typ fortfarande intakt, fast nu utplattad under min fot. Jag skriker till Caesar att stå blick stilla. Och skriker åt Harry att hämta toarullen från badrummet.

Detta är vad han kommer ut med. En papperslapp på kanske 5 x 3 cm (om jag tar i). "Nej, hämta hela rullen Harry", vrålar jag. Harry springer iväg och kommer tillbaka med ytterligare en liten papperslapp. Han fattar inte vad som menas med hela rullen, och när jag skrikit x antal gånger får jag ge upp. Caesar skriker, Harry står chockad på samma ställe. Och jag hoppar iväg på ett ben mot räddningen, samtidigt som små klickar av ni vet vad faller av den andra foten på golvet. Jag halkar till och ni kan nog se slutscenen framför er. Bajsfestival.
Nu är barnen i alla fall dushade. Kollar på barnkanalen. Och äter polarmackor. Dom har det bra. Det har inte de stackars små barnen i Afrika. Hjälp nu barnen i Afrika.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Helt fantastiskt! Tack för att du delar med dig :)

lottasworld.blogg.se sa...

Kan inte låta bli att le... det här skulle ju ha filmats!!! Succé! :)