fredag 4 mars 2011

Tuta!

Idag fyller Henrik 40 år! Vilken grej va! Det firades imorse med cupcakes från Lark, i brist på Butterkaka...
Lark är för övrigt det enda stället här man kan köpa tårtor och cupcakes, på när man väl provat dessa. Slår Magnolia och allt annat med hästlängder.
Cupcake och O´boy med grädde var verkligen en uppskattad början på dagen för barnen. Även om Harry mest ville att det skulle vara hans födelsedagskalas.
Det är 8 år sen Henrik och jag träffades. Sjukt, det känns inte som att det är så länge sen. Då såg han ut såhär. Gullig! Nu är han mera man.
Vi blev ihop när vi gjorde tv-serien High Chaparall här i LA. Och under den här inspelningen, med Gary Busey, tror jag att vi hade vår första dispyt. För övrigt också en helt sjuk inspelning.
En av våra första semestrar ihop, Spanien julen 2003. En kväll åt jag så mycket godis att jag fick en sockerchock och svimmade. Henrik tyckte det var ett mycket konstigt beteende.
Här är en bild från vår första par- resa. Med Lundin, Berga, Karlsson och Veres. Inte kan väl jag ha kallats Petzelius? Det vore sjukt. Det blev många såna resor. Minns att det var mycket skämt om "kärringarna" på den här resan. Men vi hade kul ändå!
Små gubbar var de.
Sen köpte vi hus på en ö. Bästa köpet någonsin. Magiska kvällar där första sommaren. Och alla kommande.
Henrik fick i och med det en egen strand att skjuta från. Vad mer kan man begära?
Vi skaffade katt. Tohatsu. Nu bor han hos mamma och pappa.
Och resten är som man säger, historia.