torsdag 26 augusti 2010

Körkortet

Håller på och läser California Driver Handbook inför att jag ska förnya mitt supergamla körkort här. Det är inte så svårt. Men man förvånas över en del i boken. Som denna fras, som kommer i samband med förklaringen vad som gäller för övningskörningstillstånd. Alltså för de som inte har något körkort över huvudtaget:

"An instruction permit do not permit you to drive alone – not even to a DMV office to take the driving test."
"Ett övningskörningstillstånd tillåter dig inte att köra ensam - inte ens till uppkörningen."

Jaså, det var väl konstigt.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej! Såg precis trailern till My generation (bor i New York). Innan jag ens såg att det var My Generation hann jag säga till min man att den här serien ska jag kolla på. Verkar mycket lovande, kul!

Hälsningar Sara

Karin sa...

Åh så kul! Jag har inte lyckats se den ännu...