lördag 3 juli 2010

Catch of the day, Baileys och paj.

I fredags hade vi middag med sköna vänner. Här Henrik, Anna, Lundin och deras nya lilla Ester.
En bebis som sover från åtta på kvällen till åtta på morgonen. Är det överhuvudtaget möjligt? Lyx.
Maja, Franka och jag. I sommar ska Franka hälsa på prins Daniel på slottet.
Fantastiska Mika kom förbi och läste sagor för Harry och Edvard.
Victoria och baby Georg.
Sommarkvällar i Sverige. Finns inget som slår det.
TV-mys med popcorn för barnen. Caesar hittar än idag, Söndag, intrampade popcorn-rester att snaska på. Det är ju fint.
Middagen bestod av Catch of the Day - aborre. Vi släckte törsten med vin och Baileys. Gud så gott Baileys är. Jag fick beröm för min paj, gjord på egna björnbär och extra socker i smuldegen för lite krispigare känsla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Karin! Vilket rosévin är det ni har där? Vilken sort skulle du annars rekommendera? MVH, Natalie

Karin sa...

Åh den frågan gillar jag! Jag gillar mest väldigt lätta rosévin och då tittar jag nästan bara på färgen för att kunna pricka rätt. Ju ljusare desto bättre brukar jag tycka. Och det här är ett boxvin som är en favorit, från Australien: De Bortoli Rosé 2009.
Hoppas du gillar det!