lördag 6 februari 2010

Poliser i Morris hus


Precis utanför vårt hus är det ett stort polisuppbåd och avspärrningsband uppsatta kring vår granne Morris hus. Man blir givetvis förskräckt och undrar vad som hänt. Efter lite smygande i buskarna vågar jag mig fram för att fråga någon vad som står på. Han säger att jag ska ta en extra titt på polisbilarna, och då ser man att det är bilar som är säkert över 20 år gamla. Det visar sig att det är en filminspelning av en mordscen i Morris hus. Puh. Till saken hör att Morris är 90 år gammal och den första person vi lärde känna på gatan. En fin gammal man från Kanada.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för att du bjuder på en härlig inblick i mammalivet i L.A. Jag snubblade in på din blogg via Jennie om jag minns rätt och kikar in ibland. Inbillar mig att öroninflammation på 2 av 3 barn skulle kännas bra mycket glammigare om vi bodde i L.A. Fortsätt skriva! Ha det bra. Hälsar Ann-Sofie, mammaledig i Nacka.

Evalena sa...

Fan vad glammigt! :-P
Det mest crazy som händer här hemma är när grannen tar ambulansen hem på rasten....behöver jag säga att han är amulanssyrra?