torsdag 7 januari 2010

Trädgårdsblogg

Har helt gått upp i trädgården sen min syster åkte. Känns som att den är mitt kall nu. Med huset kom lite lustiga krukor helt i Hollywoodstil. De här står utanför dörren, och efter onödigt mycket tänkande lyckades jag nu besluta mig för att för tredje gången byta plantor i dem. Till dessa. Är fortfarande inte riktigt nöjd...
Uteplatsen utanför Veni Vidi Vici känns lite torftig nu vintertid i och med att pergolan inte är vintergrön. Här ska piffas till. Jag började med att flytta två krukor hit, även dessa i Hollywoodstil.
De ska väl föreställa något slags grekiska gudansikten. Helt i stil med Veni Vidi Vici då.
En japansk Jasmin är ett annat nytillskott. Den ska blomma och tydligen dofta alldeles fantastiskt till våren.
Och så en vanlig lavendel.

3 kommentarer:

Pangbruden sa...

Sätt rosmarin eller timjan i den överst krukan, dom är lite robusta liksom krukan i sig (som f.ö var riktigt snygg) Det skulle både se snyggt ut och även ge lite glädje i form av goda smaker

Anonym sa...

Åh vad härligt med lite trädgårdspyssel. Här är det snöskottning som gäller när det gäller trädgårdspyssel.

Karin sa...

Hade först en plan att sätta lavendel i dem... lite likt rosmarin eller timjan.