onsdag 2 december 2009

Vädret

För övrigt överraskades vi av något annat idag också. När jag tittade ut imorse blev jag mycket förvånad - och rädd - när jag såg att det var mulen himmel. Första dagen utan sol sen vi kom hit. "Väderskadad" som man är som svensk blev jag givetvis jätterädd. Tankar som "jaha, ska det vara såhär nu?" snurrade runt i huvudet. Men efter lunch tittade solen fram igen och jag kände genast ett litet lugn i kroppen. Men jag kommer vara mer uppmärksam de kommande dagarna. På riktigt vad vet jag inte. Sjuka människa.

2 kommentarer:

Mecklaren sa...

Vadå sjuka människa? Berätta. Hade nämligen en konstig dröm i natt. Här har vi förresten ett ljuvligt vinterlandskap. Det glittrar överallt, mysigt!

Karin sa...

Låter supermysigt! saknar lite den där julkänslan som bara får när det är kallt och mörkt som hemma...