måndag 16 november 2009

Katten och hissen

När vi bodde i NY i våras var jag riktigt imponerad över att vi hade en hiss som kom direkt in i lägenheten. Precis som i filmen "3 män och en baby" - en stor grej på 80-talet för mig. Här i vårt hus i LA imponeras jag av att vi har en kattingång. Där kan Henrik försöka ta sig in när han inte gjort som vi velat.
Och inte bara kattingång. Vi har hiss här också. Från våning 1 till våning 2. Och den är nästan identisk med vår hiss på Gärdet. Så skönt att kunna känna igen sig. Eller inte.
Jag har oxå fått för mig att det spökar i hissen. Kan nästan inte ens skriva det utan att känna lite kalla kårar. Måste jag radera detta för att få det osant eller "ohänt" som man gjorde i gamla Egypten?

3 kommentarer:

synnøvemo/news sa...

Hei, kjempefin blogg!
Jeg bodde i en blokk for noen år siden der det spøkte i heisen. Jeg fortalte det til en annen som bodde der og han hadde følt akkurat det samme. Jeg følte et nærvær og brukte å snakke høyt til meg selv når jeg tok heisen, ikke vanlig for meg som er veldig er rasjonel person.. Heisen kunne plutselig stoppe, for så å begynne igjen, den levde sitt eget liv... I LA er det mange som kan fjerne dette for dere. Verdt å sjekke ut! Lykke til :-)

Britta sa...

Jag har hört att det är vanligt med spöken i hissar. Ni får hyra en utdrivare. ;D

Evalena sa...

Haha, jag som skrattade rått åt den där tanten som tog över Anna-Nicholes hund i Svenska Hollywoodfruar när hon dissade en tvåvåningsvilla utan hiss.....
Vilket fick mig osökt in på en undran(vet att frågestunden är över men man kanske får svar iaf): Kommer vi få se Karin-tanten i nästa säsong av programmet jag nämnde ovan?

Sen måste du berätta mer om v a r f ö r du tror det spökar i hissen. bllir så nyfis!!