söndag 15 november 2009

Gröten

Vi har ett problem, och det är att Caesar lever på gröt. Och det finns bara en sort han äter. Givetvis är den svensk. Till saken hör att han är överkänslig mot mjölk. Och detta har förstås gjort mig lite nervös - jag har gått runt och räknat på hur länge gröten ska räcka, och med vem vi ska skicka nästa sändning. Det har till och med gått så långt att jag tänker att jag ska spara grötrester och värma på. Inte bara tänkt för att vara helt ärlig, jag har gjort det. Men nu kanske denna oro är över. Jag har hittat en sajt där man kan köpa den här gröten, och svenskt smågodis, och sverige kepsar. Och träskor. Och annat.

6 kommentarer:

Manda sa...

Hurra tack för tipset. majsvällingen börjar ta slut hos oss!!!! Tipset kom i rättan tid! Kram Manda

Unknown sa...

Så brillant!

Anna sa...

Vill passa på att hylla getmjölken lite för känsliga laktosmagar. Lycka till!

Sara sa...

Älskade Karin, snart kommer jag, bara en månad kvar. Så skriv ner vad du vill ha så tar jag med mig. Tar med mig en extra väska med grejer till er alla i La La Land. Längtar!
puss Sara

Anonym sa...

Ga in pa scandiafood.com Om du inte ser det pa deras site ring.
De har iallafall sirap ;)
Eller chicagoimporting.com.

Har finns massor av grot och sades slag. Koper min grot har: hodgsonmill.com

Kanske du kan hitta det du soker och inte betala dyrt porto fran Sverige.
Lycka till!
Gunilla i Woodstock NY

Karin sa...

Sara! vad kul att ses snart! vi mailas.
puss

Gunilla i Woodstock - herregud vad du har mycket bra info! tack!