onsdag 25 november 2009

Firman

Vi stördes av ett fasligt borrande igår. Och när jag undersökte källan till oljudet hittade jag Henrik i full färd med att sätta sitt landmärke vid ingången.
Rätt fint blev det. Det är alltså Henriks firmanamn. Veni Vidi Vici betyder "Jag kom, jag såg, jag segrade", ett citat från Kejsar Caesar. Ödmjukt.
Men sen imorse hittade jag även firmaskylten utanför kontoret nere i trädgården. Nu har det väl ändå gått lite långt. Ingen större risk att man ska komma bort här inte.
Därinne sitter han. Och tänker "Veni Vidi Vici"...

6 kommentarer:

Manda sa...

otroligt roligt!

Kiddan sa...

*skrattar så jag dööör*! Du är rolig du, Karin :) Bra foton btw.

Anonym sa...

Carpe diem :)

Gunilla Woodstock, NY

grindsson sa...

Helt underbart. Han kan han din man. Inte konstigt ni är där ni är.

Anonym sa...

Hehe, men det känns väl tryggt att inte gå vilse ;)

Pearl sa...

Haha! Fan vad härligt!