måndag 12 oktober 2009

Väderprat

5 grader visar termometern på balkongen, och när jag gick för att hämta Harry på dagis idag frös jag så mycket att jag fick köra pälsmössa. Har lagt upp www.accuweather.com som startsida, och min besatthet av denna vädersajt har sakta men säkert återvänt. Precis som jag höll på i NY. I Sverige kollar jag annars aldrig vädersajter, för här förväntar man sig inte särskilt mycket av vädret förutom under 2 månader på sommaren. Vilket förstås är helt sjukt. Att man blir så besatt och besviken på grund av vädret under dessa futtiga månader, när man resten av året inte förväntar sig något speciellt. Hursomhelst, jag ser att LA har runt 20-27 grader i veckan. Bara en sån sak. Flytten närmar sig med superstormsteg. På bilden ser vi Henrik med Harry ett halvår gammal på ett hotelltak i LA. Är det lite Michael Jackson varning?

Inga kommentarer: