tisdag 6 oktober 2009

Tillkännagivandet då: Tillbaka där allt började

Jag sa för en tid sen att det snart var dags för ett tillkännagivande. Och nu är det dags. Vi flyttar till Los Angeles. Vi kommer bo där, och Henrik kommer jobba där. Det känns väldigt stort och spännande. Förberedelserna är i full gång och vi åker inom ett par veckor. En hisnande känslig.

Och på nåt sätt är vi då tillbaka där allting började. Utan LA är jag rätt osäker på om vi funnits i denna familjekonstellation.
På bilden ser man mig på en väg utanför LA, och året var väl 2003... eller var det 2002? Jag, Martina och vår kompis Paolo var och spelade in någon i raden av våra risiga studentfilmer.
Det här var under perioden då jag och Martina tagit några sabbatsår från TV i Sverige för att plugga film i LA. Hursomhelst, ett par månader efter det att bilden togs fick jag ett samtal från Sverige. Fredrik Wikingsson undrade om jag var sugen på att jobba lite med dom från LA på ett projekt som kallades High Chaparall. Jag hade väl börjat tröttna på pingislektioner och sa ja. Och i och med det träffade jag Henrik. Och föll pladask. Så nu ska vi alltså tillbaka till staden där allt började.
Såhär såg Henrik när vi träffades. Mycket är sig likt. Inte glasögonen dock.
Vi var tillbaka i LA med Harry julen 2007.
Min snygga man i LA.

14 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Vad coolt och kul och roooligt ur bloggperspektiv också. :)

caroline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kiddan sa...

Så härligt! Har själv bott ett par år och arbetat i LA men på 80-talet (Paul Deason var min arb givare). Älskar LA! Ni kommer att ha det så bra - men det vet ni ju redan! Så kul! Grattis och Lycka till! Ser fram emot blogg :) Hur blir det med huset på Duvholmen? Själva funderar vi på Australien eftersom vi nu arb i en branch som inte funkar i LA...

emi guner sa...

Vad spännande. Och roligt. Grattis.

Tanja sa...

Vad spännande! Ni ska alltså flytta dit "på riktigt" då? Bloggen kommer att bli ännu roligare att läsa nu :)
Kram Tanja

Unknown sa...

Åh vad spännande och kul! Lova att du fortsätter blogga.

lottasworld.blogg.se sa...

Åh vad roligt, stort grattis! Antar att Henrik fått erbjudande att jobba som paparazzi ;)? Vem vet, han kanske kan tjäna multum på det?
Skämt åsido, fortsätt blogga med samma härliga ironi och jag är din trogan läsare. Lycka till!

K-L sa...

Då blir det du som är med i nästa omgång av Svenska Hollywoodfruar ;) Jag ser fram emot både det och ditt fortsatta bloggande. Grattis!

grindsson sa...

Vad roligt och spännande! Lycka till!

chippas sa...

Vaa?! Shit vad kul! :D Vad ska Henrik jobba med där?

Jag tycker i alla fall att det låter skitfränt och jag ser frammemot att följa allting! :)

Karin sa...

Jättekul med så mycket positiv respons på detta! Jag hoppas ni får fortsatt nöje av bloggen!
Karin

Dammråttan sa...

Misstänkte att det kanske var nåt åt det hållet. Kul för er (och för oss läsare med).
Lycka till.

Emilia sa...

Åh vad roligt! Lycka till!

Julia sa...

åh så roligt och spännande! Hoppas vi får följa med er dit!
Kram