tisdag 22 september 2009

Onödig information

Förmiddagen spenderade jag, Henrik och Caesar på Amerikanska ambassaden för att göra ett pass till lilla Caesar. Av någon outgrundlig anledning fick Henrik för sig att Caesar "wouldn´t shit on American soil". Så jag fick inte ta med blöjor in. Min man lever ju efter devisen "inget bagage - bra människa, lite bagage - dålig människa, mycket bagage - jättedålig människa". Hursomhelst hade vi tur. Ett par timmar efter ambassadbesöket var det dags för det som med Caesar bara sker var tionde dag. Vi hade sannerligen tur kan jag säga.

Kan tillägga att jag satt och tjuvlyssnade på en tjej som var där på intervju för ett student-visa. Jag tappade nästan hakan när jag hörde tjänstemannen börja fråga om information de hittat om henne på My Space. Herregud vad de är rabiata. Och herregud vad läskigt det egentligen är med all denna information folk kan få fram om vem som helst, bara sådär.

Inga kommentarer: