måndag 21 september 2009

Boktipset

Boklubbsvänner, som jag saknar er. Issa, redan saknad på bilden. Ann, lämna djungeln. Du är en kändis, ta dig därifrån.
I väntan på nästa klubbträff börjar jag i alla fall läsa denna bok idag. "Hotel California" av Barney Hoskyns. Boken handlar om ett gäng singer/ songwriters i LA under 60- och 70-talet. Jag har höga förväntningar, älskar att läsa om sånt här.
Avslutade min hysteriska sträckläsning av "Hypnositören" i helgen. Den är givetvis att rekommendera, om det är en bladvändare man söker. Bitvis sjukt obehaglig, och bitvis riktigt usel. Och paret Ahndoril är nog i alla fall lite sjuka på riktigt som fått ur sig denna bok. Ser man inte det på dem för övrigt?

2 kommentarer:

Manda sa...

Åh vad kul, jag vill också starta bokklubb!!!!! Vad kul!
Kram

Fröken Ellinor sa...

Jag och mina vänner kör också bokklubbskonceptet. Mycket vin, bra läsning och god mat. Riktigt roligt och givande.

Och vad gällande författarduon Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril så får även jag skumma vibbar...Hm, trevlig tisdag!