torsdag 27 augusti 2009

Storlekar

Efter dagis gick jag, Issa och ungarna till parken. Himlen öppnade sig och regnet öste ned. Som tur var ville Harry och Selma mest leka inne i tåget.
Harry i sin nya regnrock. Det är provocerande att Polarn o Pyret envisas med att göra kläder och medvetet märka dem med fel storlek. De har tagit på sig rollen att vara praktiska, och bestämma åt oss föräldrar att det är bättre att köpa för stora, väldigt mycket för stora kläder, som barnen sen ska kunna "växa" i. Ska Harry även kunna ha den här regnrocken i högstadiet?
Issa skrattar gott trots regnet som gör lekparken till ett enda stort gyttjebad. Det skulle jag också göra om jag visste att jag flyttade hem till LA nästa vecka, som hon faktiskt gör.
Selma och August kanske också skulle skina som små solstrålar om de visste vad som väntade.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Håller med till fullo när det gäller Polarn och pyret, Grejen är att jag gått på det och köper alltid förstora kläder till vår son av någon konstig andledning. Detta medför stora protester från min man som undrar om vår son ska ut och tälta eller om någon mer unge ska få plats under tröjan varje gång han klär honom.

//Johanna

Pearl sa...

Issa behöver ingen barnflicka? :)
/Pearl (barnkär tjej utan jobb som tidigare arbetat på dagis, även utbildad journalist)

sara.p.akesson@gmail.com