torsdag 23 juli 2009

Kräft-premiär

Efter helgens kalas och safari åkte vi ner till mamma och pappa i Mariefred. Och därifrån gjorde vi en avstickare till min morbror Sören för att fiska kräftor.
Där träffade vi också min kusin Tomas, och här är två av hans tre barn. Knut, Einar och Sven. Vilken liten förening det låter som. Just precis när jag står där är pappa, Sören och Henrik ute och slänger i mjärdarna.
Vi åt vår hemfiskade aborre till middag.
Sen blev det smalfilm för hela slanten i Sörens hemmabiograf i sovrummet.
Det var väldigt kul att se dessa filmer som min morfar filmat under åren. Det var lite intressant hur min pappa beskrev likheten mellan min syster och min mamma då. "Precis som Ullis, lika smal...". Jaha, min pappa har alltså två döttrar. En som är smal. Och en som inte är smal. Det är jag då. Hmm... intressant.
Nånstans här satte min migrän-huvudvärk in. Sjukt. Har aldrig haft det förut, men det var hemskt. Jag och mamma åkte hem med ungarna. Henrik och gubbarna kollade smalfilm länge till.
Och sen åkte de ut för att se hur det gick med kräftorna. Pappas allvarliga min kanske säger något om läget.
Sanslöst roligt, de fick över 200 kräftor.
Som bland annat Caesar fick bekanta sig med dagen efter då det kokades kräftor hela dagen.
En del var gigantiska.

Inga kommentarer: