söndag 19 juli 2009

Åh vicket party!

Igår hade vi födelsedagskalas för lilla Harry. Mitt i firandet kan jag inte hjälpa att tänka på att Caesars kalas aldrig kommer bli lika roliga som Harrys. Det är något speciellt med sommar-kalas.
Min pappa och syster delade på foto-uppdraget. Jag är inte helt nöjd med att detta är den enda bilden där man kan skymta några av de 4 tårtorna. Så om någon som var här, läser detta, och har bilder på tårtorna är jag intresserad.
Barnen hade totalfokus på godisskålarna. Sen tårtorna. Sen singoalla-kakorna. Sen resten. I den ordningen. Kusin Måns och Minou trumpetar i förgrunden.
Mika och Minou.
Kusin Irma "Stickan" Bastin är hemkommen och brun från Italien.
Oh herrejösses vad glad jag blir att jag ser sådär smal ut. Härligt, då behöver man inte dra in på bull- och tårtätandet nu i sommar i alla fall. Man får ju ha i åtanke att det bara var 3 månader sen jag var gigantisk.
Nästa bruna fina kusin. Klara. Och farmor Madde.
En annan kusin. Är det Love eller Måns på väg ut på bryggan. Här tar badkalaset vid.
Moster Ulrika med Caesar i sjömanskostym.
Måns eller Love igen.
Här badas det i barnpoolen med krokodil-spridaren.
Sen badades det i tunnan på bryggan. Som efter denna bad-dag tömdes och fylldes på på nytt. Man behöver väl knappast fråga sig varför.

Sista gästerna lämnade oss vid åtta-tiden efter korvgrillning. Och då fortsatte vi upp till Magnus som firade vuxenfödelsedag med drinkbord och ananas. Det blev en rolig avslutning på en väldigt lyckad dag.

4 kommentarer:

Dammråttan sa...

WOW! Och då menar jag dig. Vad skönt att få se så fin ut så fort! Wow om kalaset med. Ser toppen ut. Håller med om det där med sommarkalas. Har försökt att pricka in sommarbarn varje gång, men det är ju inte så enkelt som man tror att planera sånt och nu har jag en i varje höstmånad+decemeber.

Anna sa...

Åh va mysigt! Min dotter fyller 6 månader imorgon så hon får också sommarkalas!

Karin sa...

sommarkalas är bäst!

Evalena sa...

Vad härligt det ser ut hos er! Solig och dant. Tror nog att ni inte alls har sommarhus i Sverige utan på nån fin liten spansk ö. Fråga inte hur jag förklarar alla björkar o så bara.
Krokodilen är en hit här hemma, när det är lite varmare än 14 grader förstås.

O inte är jag avis alls på hur smal du är, inte alls.
Sara Silverman sa nåt klokt en gång: jag skiter i om ni tycker jag är bra, huvudsaken är att ni tycker jag är smal.

Så sant så sant.........