fredag 26 juni 2009

Trailer

Klockan 05.10 imorse tyckte Harry att det var dags att gå upp. Henrik har anslutit till oss här på landet, men han fick sova vidare och jag gick upp. Och möttes av nyheten om Michael Jacksons död. Det känns väl inte helt oväntat kanske. Men sorgligt ändå förstås. Vilken tur då att Anton Glanzelius fått lämna såna viktiga minnesbilder av denna legend i svenska medier idag.

Själv har jag också många minnen av Michael Jackson. Mitt första är när jag fick se musikvideon till Thriller. För det första är det den första musikvideo jag minns, kan nog vara så att det var den första jag såg. Sen var den så läskig att jag knappt vågade se den. Och så gick jag länge runt och trodde att den hette Trailer. Det här var ju då man hyrde en moviebox och tyckte det var lika spännande att kolla på de trailers som var innan själva filmen man skulle se. Logiken i allt detta kan vara svår att se.

Lite på samma sätt som att Harry idag fått för sig att kotte och helikopter är samma sak.

2 kommentarer:

Dammråttan sa...

Haha, vad du skriver härligt. Min äldste trodde att "ambulans" och "balans" var samma sak. När jag sa att han hade bra balans, för att han klättrade, började han tjuta som en ambulans.

Karin sa...

Dom är roliga!