torsdag 4 juni 2009

Packa

Annars har det inte hänt mycket här i NY idag. Jag och Johanna hade en trevlig lunch på Morandi på Waverly och 7th Ave. Johanna lättade sitt hjärta om sin packningsångest. Jag har ingen sån, hos oss är det Henrik som står för den.

När jag kom hem var han i full färd med att packa sina få klädesplagg. Och kunde inte sluta tjata om när vi skulle packa resten - dvs mina och barnens kläder. På något sjukt sätt tror han att vi kommer fortare hem om vi packar nu. Han har också en sjuk förhoppning om att vi ska åka hem med enbart en resväska. Det är ju givetvis mycket långt från hur verkligheten ser ut.

Jag ser nog inte problemet med att vi kommer ha mycket packning. Det handlar om ett par minutrar då dessa väskor och vagnar ska bäras, resterande tid kommer de ju åka bil, åka bagagevagn, åka flygplan osv.
Det slutade i alla fall med att jag också började packa så smått. Sen firade vi med ett glas champagne och lite ost. Och så lite glass på det. Som sagt, ingen dag som går till världshistorien som händelserik.

2 kommentarer:

Unknown sa...

mysig restaurand det där..

Karin sa...

Väldigt mysig. Ägaren är enligt Johanna fenomenal på att skapa restaurang-"kulisser".