torsdag 11 juni 2009

Ön

Mina tankar kring en kommande svacka fortsätter när vi under hets kastar oss in i lägenheten i stan. Nu ska det fort som tusan packas om, helst ska vi inte ta med oss någonting. Och sen ska vi kasta oss in i bilen, hinner knappt spänna fast barnen. Och det är på nåder vi får stanna på Ica för mat-handling. Nu ska det åkas till ön. Och faktum är att det är det som är räddningen. Släpper alla deppiga tankar när jag möts av vår ljuvliga trädgård. Det känns som att det här kanske blir mitt bästa odlings-år hitills. Här blommar Jordgubbslandet för fullt.
Ängen är precis så vild som jag vill att den ska vara. Detta helt på grund av att jag förbjöd Henrik att elda gräs förra året. Synd bara att detta klipps ner till förmån för midsommar-tältet nästa vecka.
Kaprifolen blommar.
Harry hittade snabbt sin brandbil, och brand-vovven från Hannah fick åka med.
Och om Harry var snabb, var pappa Henrik snabbare med att dra igång grillen.

4 kommentarer:

Drömkåken sa...

Vilken idyll, förstår att ni hade bråttom dit!

Välkomna till Svea :-)

Evalena sa...

Tror att några är glada över att vara hemma i Svedala igen.
(men vad ska jag nu läsa för blogg för att stilla mitt NY-behov?)

:-)

LA_MALIN sa...

Men vad härligt!

Dammråttan sa...

Välkomna hem, men jag kan förstå om det är kluvet. Ni verkar ha haft det bra där borta. Hoppas solen börjar skina, då kan det ju inte finnas mycket som är bättre än er plats på ön.