onsdag 3 juni 2009

Hänt sen sist

I förrgår kväll både klippte jag mig, samt färgade håret på mig själv. Har nästan kommit fram till att det ändå är det bästa. Blir ju i alla fall alltid så missnöjd när jag går på salong.
Och igår checkade jag och Caesar in på The Gansevoort i Meatpacking. Meningen är att vi ska bo här medan det pågår en fotografering i lägenheten. Man kan nog säga att The Gansevoort är ett lyxhotell som sett sina bästa dagar. Det var de dagarna då det var hett med frostade glas-skjutdörrar och inredningsdetaljer i krom/ aluminium.
Det bästa med hotellet är att det finns en lounge, bar och pool på taket. Där har man en fantastisk vy över stan. Man har också utsikt över privat-klubbs-hotellet Soho House´s takpool. Igår vid lunchtid när jag var uppe på vårt i princip tomma tak, var det helt knök-fullt med folk där. Vilket inte gör mig någonting, föredrar detta med tanke på barnen. När jag tog den här bilden med vy över Soho House stod en grupp med typ 20 kvinnor i 40-50 års åldern bredvid mig, de var på nån slags guidad visning av hotellet. Och jag hörde den unge guiden säga "Belive me ladies, I´ve been there, and that place is NOT better than this." Nähä, och hur kommer det sig att det är tomt här, och fullt där då.
Sen mötte jag upp med Harry och Hannah som varit i parken. Här har Harry just hällt en flaska vatten över sig själv och kakburken i vagnen.
När Henrik lämnat jobbet för dagen anslöt han med oss. Och det blev pool-bad på taket. I regnet.
Detta följdes av en hälso-middag i loungen.
När vi lagt ungarna tittade vi på NBC-programmet "Inside Obamas White House". I programmet har NBC:s Brian Williams - USA:s svar på Claes Elfsberg - fått i princip full access (eller i alla fall, så mycket som är möjligt) till Vita Huset under ett par dagar. Dom kan verkligen göra TV i det här landet. Fy farao vilket bra program, och hur coolt är det inte i Obamas Vita Hus? Henrik gläds över vår framtid som president-föräldrar. Fortsättningen på programmet kommer idag.
Henrik tycker att jag kör alldeles för många lyxluncher och lyxfrukostar. Och därför började jag dagen idag med att ta med mig Harry, Hannah och Caesar över gatan för att äta frukost på Pastis. Det är ju tur att Henrik väljer att inte alls äta frukost, och att han väljer att äta lunch från billiga mexikanska gatuvagnar.

Efter frukosten funderade jag lite på när jag ska lära mig att man inte kan sitta med Harry på restaurang nuförtiden? Jag tror att jag gjort det nu. Sen begav jag mig ut på en liten promenad.
Och hamnade på Victorias Secret. Säga vad man vill om detta märke, men de är bra på att göra snygga underkläder relativt billigt. En sak jag undrar över är bara varför de inte satsat på amnings-bh:ar. Nu är ju deras fronfigur Heidi Klum gravid igen. Tänk om hon skulle designa en amnings-bh för dem. Den skulle sälja som smör. Det är för övrigt helt omöjligt att hitta och köpa bra, och snygga amnings-bh:ar i USA:
Sen promenerade jag tillbaka till Meatpacking för att träffa upp min lunch-date Jennie. Passerade det här på vägen. Så nyfiken på hur det går med mina rosor därhemma!

1 kommentar:

Unknown sa...

Håret ser ju jättefint ut! Så det är soho House man ser från taket på Gansevoort. Jag stod själv på samma plats och spanade för ett par veckor sen och var lite osäker.