söndag 31 maj 2009

Matförgiftning

Nu är det söndag igen. Och jag fattar verkligen inte hur det går till. Men jag missar ju nästan varje inspelning av Söndagsparty. Är det inte något med ungarna så är det jag själv.
Vaknade i natt efter middagen, och hade vansinnigt ont i magen. Klart som korvspad att jag skulle få matförgiftning som straff. Så natten har inte varit att leka med. Henrik stannade hemma så länge han kunde idag, men sen blev det till att klara sig själv med barnen. Bestämde mig för att se det som en utmaning.

Tänker på min mamma som vid en period var själv hemma med tre barn från 1-3 år (jag, min syster och vår kusin). Pappa tog bilen tidigt på morgarna, och drog till jobbet. Vi bodde i en förort och hade ingen affär direkt utanför dörren. När mamma skulle handla satte hon alla ungarna på cykeln och cyklade iväg och handlade. Det är ju helt galet.
Hur fick hon då med sig alla tre barnen på cykeln kan man fråga sig. Jo, då hade min pappa snickrat fast en bräda nånstans på cykeln så att min syster och min kusin som då var 2 och 3 år kunde sitta på. Min pappa har ju en förmåga att ljuga om det mesta, men det här har jag hört från mamma - som aldrig ljuger.
Det stod också garanterat hemlagad middag på bordet när pappa susade in på uppfarten i bilen.
Tänk att de aldrig tänkte på att hon kanske skulle haft bilen.

4 kommentarer:

Ixelles / Abbaye de la Cambre sa...

Jobbigt.. Hoppas att du mår bättre snart!

K-L sa...

Starka, fantastiska kvinnor som klarar allt.

Jag hoppas att magen är lite snällare mot dig i dag.

Drömkåken sa...

Ja herrejistanes hur klarade våra mammor sig!!!

Men tacka vet jag jämlikhet (eller köpemat) när man inte pallar vara duktig husfru :-)

Krya på dig!

Karin sa...

Tack! Mår prima idag, får se det som en liten bantningskur.