tisdag 5 maj 2009

London?

På bilden ser ni en man trycka ner ett trasigt, och sönderblåst paraply i en soptunna där det redan ligger flera trasiga paraplyer. Är jag i London eller i New York? Har aldrig haft bilden av NY som en stad som det regnar i. Nu börjar jag tycka att regnet är mer eller mindre konstant här.
Som jag berättat tidigare börjar jag nästan alltid min dag med en koll på Accuweather.com för att kolla prognosen. Av de kommande 5 dagarna ska det regna 3-4 dagar. Vad roligt! Not. Det är så plaskiga regnpölar vid övergångsställena att mina skor blir genomblöta när jag ska försöka ta mig fram med tung dubbel-vagn. Kan ändå verkligen rekommendera Phil & Ted-vagnen.
Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Jag hatar den tesen, det är sånt skitsnack. Här har till och med hundarna regnkläder, och det kan ju inte vara särskilt kul för dem.
Det positiva med vädret är att 2 barns skrik hörs lite mindre under vagnens proffsiga och heltäckande regnställ.

5 kommentarer:

Tanja sa...

Hellre i New York med regn än hemma med detsamma... Jag ville ha en P&T-vagn till mina tvillingar men maken min tyckte att "det blir synd om den som får sitta underst". Äh! Vilken bitter kommentar detta blev, det var inte meningen. Förstår att du är trött på regnet och jag sitter här med en jobbig psykologitenta och tvillingar som inte vill somna. Och drömmer mig bort till ett New York med vilket väder som helst! Din blogg är rolig att läsa och perfekt att drömma sig bort på. Mvh Tanja

Unknown sa...

urs hoppas det slutar regna tills jag kommer till NY i nästa vecka;-) Är impad av dig som roddar runt 2barn själv på dagarna, jag pallar knappt av en.

Drömkåken sa...

Vet inte hur jag snubblade över din blogg men nu är jag fast! Den är personlig, mysig och ger en nice vardagsbild av en cool stad utan att kännas det minsta tillgjord.

Tack för det :-)

Karin sa...

Tack!

Tanja - du har rätt, mycket hellre i NY med regn, än i Sverige med regn...

Dammråttan sa...

Oj, kan de andas under den där?

Håller med de ovanstående. Gillar din blogg (annars skulle jag ju inte läsa, men det kan tålas att sägas också)