torsdag 28 maj 2009

En "måste ha-läkare"

Jag var med Caesar hos vår speciella barnläkare Michel Cohen igår. Allt var bra med honom, men han fick diagnosen spädbarns-eksem. Det sitter i upp till 1-2 års åldern, och är inget allvarligt. Cohen hade som vanligt lite teorier att dela med sig av efter att han förhört mig om jag gjort någon sov-träning med barnen. Jag börjar gilla honom mer och mer, och känner att jag nog kommer sakna honom och det där lite osentimentala i Sverige.
Sökte lite på honom på nätet, och det visade sig att han är författare till en väldigt poppis bok här för föräldrar. Han är också enligt The New York Post "the must have-pediatrician" här i NY, populär bland kändisar och annat löst folk. Lite lustigt. Känd också för att slå hål på myter kring barnuppfostran. Och hans huvud-budskap är tydligt. Att man som förälder ska oroa sig mindre.
Nån som är bra på att oroa sig lite är pappa Henrik. Nu kom han hem till oss igen. Det är vi glada för!

3 kommentarer:

k sa...

Är inte er läkare lite lik Robert Downey Jr? Förhoppningsvis bara på foto, gissar jag...

Karin sa...

De är faktiskt rätt lika på riktigt också!

annalin sa...

Jag blev lite sugen på att läsa hans bok nu (nu googlade jag också).
För han verkar ju vettig.
Fast dina inlägg om honom är den bästa läsningen jag fått på länge!