fredag 17 april 2009

Presidenten är här!

I tisdags kl 10.14 NY-tid föddes Caesar, vår älskade lilla President och Harrys lillebror.
Allt har gått över förväntan och det kommer därför inte gå att frossa i några läskiga förlossningshistorier på den här bloggen. Men däremot om lite intressanta skillnader på hur det är att föda barn i Sverige och här i NY. Dagen innan det planerade snittet fick jag exempelvis frågan "So, do you want him cirkumcised right away?" av min läkare. "No thanks", svarade jag.
Idag innan vi blev utskrivna tittade jag på några videos på rummet som man sen skulle signera att man sett. En av filmerna skulle man sett samma dag man blev inskriven. Jag är mycket glad att jag inte gjorde det, för då hade jag blivit lätt nervig. Filmen hette "Code Pink", och gick ut på att informera om "the typical baby-abductor". Alltså den typiska baby-kidnapparen. De hade signalement, beteende och tillvägagångssätt helt klart för sig. Och rådde föräldrar att aldrig lämna sin baby obevakad, inte ens inne på sitt eget rum. Behövde man besöka toaletten skulle man ta babyn med sig, eller ringa på en sköterska. Och det här var såklart anledningen till att de tyckte att man skulle ha sin baby i nurseryt på natten.
Här träffar Harry sin lillebror för första gången. Det var inte så himla speciellt tyckte han. Mycket väsen för ingenting.
Desto roligare att titta på "Bapor" och dricka juice.
Det har varit en hård pärs för Henrik. Här vilar han ut på den flotta blå plastsoffan.
En annan lustig sak var alla tillkännagivanden som kom i en högtalare bakom min säng. De började alla med "Goodmorning/ eller Good afternoon all new mums" och sen fortsatte de i typisk amerikansk reklam-anda att berätta om diverse olika erbjudandanden för nya mammor i olika rum. Baby-fotografering, Baby-presskonferens, nursing-classes, new parents-classes osv.
Vi hade en härlig utsikt från vårt rum över Roosevelt Island och Queensboro Bridge.
Och nu var man tvåbarnsmamma... Jag tror jag älskar det.

15 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS GRATTIS!!

Caroline Persson sa...

Grattis, åh vilken sötnos!! Kram från fam Persson

K-L sa...

Ett stort grattis!!

Du ser uförskämt fräsch ut, tvåbarnsmamman.

Tant_annci sa...

Grattis!

Mecklaren sa...

Men vad gulligt!La big familia! Skönt att allt gick bra.
Alla gamla Uttran polare hälsar. Det pratades mycket om er och ert liv i N.Y på middagen hos Hanna i kväll. Det tittades även på gamla kort sen lekis fram till 9-ans avslutning. Dessa kort var mycket underhållande måste jag säga :-)

Amy Green sa...

Stort grattis! Vad roligt att allt gått så bra. Spännande att höra lite om skillnader Sverige - USA också eftersom jag ska få nästa bebis här i Philly i juli. Börjar bli väldigt nyfiken på hur det ska bli...

Tinnar och torn sa...

Grattis till tvåbarnsmamman :o) Ser finfin ut. Kram Petronella

Malin sa...

Hej Karin!

Stort grattis till dig o din fina familj!!!

Älskar din blogg och läser den så många gånger om dagen jag bara kan, stort plus för alla dina fina bilder!

Lycka till med allt nu och fortsätt med det bästa bloggandet =)

Kram Malin

Tanja sa...

Hej och stort GRATTIS!
Jag har fastnat för din blogg med alla roliga NY-bilder och historier och nu såklart för att man ville veta hur det skulle gå med nya bebisen osv.
Med tanke på att du nyss fått halva magen uppskuren så ser du riktigt fräsch ut! :)
Mvh Tanja

Cilla sa...

Underbart söt den nye presidenten är! Stort grattis och skönt att höra att allt gått så bra! Lycka till med allt!

Mycket trevlig blogg dessutom, keep up the good work!

Julia sa...

Så fina ni är :)
Kram

Karin sa...

Hej alla!
Tack för alla fina kommentarer! Otroligt gulligt av er alla!

karin

Mia sa...

Mitt första besök härinne och så möts jag av en sån sötnos! Grattis. Hoppas ni mår väl.

Alltid roligt att hitta andra "utlandssvenskar" - hur hamnade du där? Nyfiken!

Kram MIa

Anonym sa...

congrats!!! såå fin han är :D

www.emelieelisabeth.com sa...

Grattis!