fredag 3 april 2009

Henrik - en feeder?

Regn och åska i NY idag. Jag och Harry har kurat i lägenheten. Igår fick Harry lite nya leksaker från TV-inspelningen. Och efter idag hatar jag två av dem - motorsågen och skateboarden. Nån gång mitt på dagen kom ett bud till Henrik, och hade jag vetat vad det innehöll då vet jag faktiskt inte riktigt vad som hänt. Jag hade förmodligen legat avtuppad i något hörn av en sockerchock. Paketet som öppnades när Henrik kom hem från jobbet innehöll denna GIGANTISKA påse med smågodis. På beställning av Henrik har hans gulliga brorsa Alex varit och plockat ut detta. Och skickat hit. För att jag ska äta det. Är min man en feeder? En sån där som göder sin fru för att hon ska bli jättetjock och stanna inne.
Och vad har hänt med vår gulliga lilla son. Han har blivit ett godismonster. "Gooootttttt", säger han med hela munnen full. Och blir jättearg när påsen plockas undan.
Och vad händer här då kan man undra. Nu har jag gjort portionsförpackningar av jättepåsen. Och ska frysa in dem. För att ta fram dem en och en när suget faller på. Det är ett gammalt trick Martina och jag körde när vi bodde i LA och våra föräldrar skickade godis. Men då var det mest skumgodis som vi frös. Så jag ska börja med att frysa en testpåse för att se om det går lika bra med alla de andra sorterna också. Och ikväll blir det givetvis godis till middag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, du är en jättebra bloggare! Jag tittar in ca 5 ggr om dagen, KEEP UP THE GOOD WORK!!

Anonym sa...

Hej, du är en skitbra bloggare! Jag tittar förbi ungefär 2-3 ggr om dagen och du är en klar favvo.Åhh, vad skönt dt måste vara att bo i New york. *Avundsjuk* :)
Keep up the good work,
Kram

Amy Green sa...

Det borde nästan vara förbjudet att visa den här typen av bilder :( Vilt godissug här i Philly just nu!

Anonym sa...

vad gjorde du i los angeles när du bodde där? :-)

Karin sa...

Lolliipop - Tack!

-----

Amy - jag förstår dig... men du mår säkert bättre än mig efter denna godisfrossar-helg.

-----

Natalie - jag pluggade film där, och sen jobbade jag med TV.

Unknown sa...

Hej! Gillar din blogg starkt! Du måste berätta hur det gick med godiset du frös in. Har själv fått en laddning godis från Sverige och borde nog frysa en del om det funkar...