torsdag 30 april 2009

En chans på miljarden

Harry kom in till oss vid 6-tiden igår morse, ett par minuter senare var det värsta pådraget på 7e avenyn med brandbilar och andra utryckningsfordon på väg down town. Jag tänkte inte mer på det förrän jag lite senare satt i soffan, ammade och kollade morgonnyheterna. Huvudnyheten där var om det här huset som kollapsat/ rasat på nedre Manhattan. När jag tittade på flygbilderna tyckte jag att jag kände igen området. Sen ringer det på Henriks telefon. Det var någon från produktionen som ringde. Och det visar sig att huset som rasat ligger vägg i vägg med huset som produktionslägenheten ligger i. De hade alla blivit evakuerade. Produktionslägenheten, som i princip huserar alla som jobbar med produktionen, ligger alltså i det vita huset till vänster i bild. Hur sjukt är inte detta? Det kan inte vara mer än en chans på miljarden att något sånt här kan hända. Ingen verkar i alla fall ha kommit till skada.

1 kommentar:

Dammråttan sa...

OJ! skönt att alla klarade sig bra!