tisdag 3 mars 2009

Den sista utposten

Efter sången på biblioteket tar vi en promenad i kvarteret, med målet att hitta ett ställe där jag kan gå och få min gravidmassage. Vi går förbi en filminspelning, och det slår mig att jag gått förbi ett "set" kanske varannan dag sen jag kom hit. Varje gång försöker jag gissa vad det är för inspelning genom att läsa skådisarnas namn på dörrarna. De vita trailers som står här höger i bild är alltså skådisarnas loger. Det står en massa olika namn på de olika dörrarna, men de sista dörrarna har namnet "Jack" - på tre dörrar i rad. Jag tänker genast Jack Nicholson.
Sen närmar vi oss vår lägenhet och hittar detta ställe - The Point. Det är ett café där man kan fika, luncha och sticka. Ja, det är ett knitting-café. De säljer garner i massor och har knitting-kurser. Det här kommer nog bli min mammas utpost när hon kommer hit.

Inga kommentarer: