måndag 2 februari 2009

Jag lagar mat

Och det händer ju inte för ofta. Förr, innan jag träffade Henrik räknades jag till en av de som faktiskt kunde laga mat. Jag förstår absolut inte vad som hänt.

Hur som helst försökte jag mig på att göra en lasagne idag. Jag stör mig på ett par saker när jag läser receptet på lasagne i min receptbok. Bland annat undrar jag varför det inte står något om  ifall man ska lägga köttfärssåsen och bechamelsåsen i samma lager? Och varför står det inte hur många lager man ska göra?
Jag la nu köttfärssåsen och bechamelsåsen på samma lager efter att ha studerat hur det ser ut på utsidan av lasagne-platt-paketet. Men eftersom jag inte visste hur många lager jag skulle göra lyckades jag göra ett lager för mycket. Resultatet blev att det översta laget förmodligen blir rätt torrt. Köttfärssåsen räckte liksom inte. Här åker lasagnen in i ugnen.

Inga kommentarer: