onsdag 11 februari 2009

Harrys vänner

Harry har fått nya bästa kompisar av sin farmor. Det är Store Chris-dockan och Rorri-bilen från Rorri Racerbil. Han släpper inte taget om dem, utan går runt med dem hela tiden, en i var hand. Det blir problem när han ska byta kläder eller göra något annat som kräver en ledig hand.  
Jag var på massage, träffade Maja, och fixade undan lite saker på mina listor medan Harry hann utveckla denna nya vänskap när han var med sin farmor på jobbet.

Anischa som ger mig massage har införskaffat en mirakel-maskin. Med den här maskinen kan man få reda på allt, från vad man har för brister till om man har benskörhet eller inte. Henrik tycker förstås att det här är hokus pokus. Men jag kommer vara den första att prova på denna maskin när jag är o-gravid. Jag är en sån som fastnar för rubriker i stil med "tappa 20 kilo på 3 dagar" eller "bli av med dubbelhakan utan kirurgi". Trots att jag vet att det aldrig kan stämma. Jag tror på den här maskinen. Mirakelkurer och mirakelmaskiner, det bästa som finns. 

Inga kommentarer: