fredag 13 februari 2009

Bukowski-klubben

Vi hade alltså bokklubb igår kväll hemma hos mig. Det var så sjukt trevligt och roligt, och gud vad jag kommer sakna dessa härliga människor när jag är i NY. Det var Henrik som stod bakom maten - en mycket uppskattad kycklinggryta. 
Som vanligt var det mycket kulturellt och givande. En av kvällens highlights var när vi tog lite bilder.
Ett klassiskt gruppfoto. Martina, jag, Maja, Lisa och Ann.
Här börjar vi med huvudformationer.
Det här ska föreställa en blomma. Ann är alltså själva pistillen eller vad det nu heter, vi andra är blomblad. Helt normalt.
ABBA, fast en för mycket.

Ja, och så fortsatte det. En riktigt pretentiös klubb kanske utomstående skulle tycka...

Boken som diskuterades var "Champagneflickan" av Caroline L Jensen. Vi var alla rätt ense om att vi inte gillade hennes historia eller hur den berättades. Trots att vi tyckte skrivspråket var bra. 
Jag gick och la mig klockan ett och då var fortfarande Ann och Maja kvar. Till nästa klubb verkar det bli Alex Schulmans nya bok "Skynda att älska", den ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer: