måndag 5 januari 2009

Nätterna

Håller på att bli galen av alla sömnlösa nätter. Det är inte direkt en skönhetskur att vara gravid. Vänder och vrider på mig var femte minut, allt är lika obekvämt, och det gör lika ont i ryggen hur jag än ligger. Och varje gång jag lägger mig rakt på rygg känner jag "men gud vilken befrielse, det är ju såhär jag ska ligga". Och sen sekunden senare inser jag att "just det, det är nu det känns som att jag inte kan andas, panik!". Gång på gång på gång. Man skulle uppfinna en gravid-säng eller en gravid-madrass. Eller så kanske det skulle funka lika bra med en vanlig Tempur-madrass kanske. Eller att sova tyngdlöst i en rymdkapsel. Det skulle också funka.
Och när det är som jobbigast får man en liten spark i revbenet. Och då blir man ändå glad igen. Tre månader kvar bara...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja jag håller med vi är nog typ på samma ställe i graviditeten v 27. Jag håller också på att bli tokig av sömnbrist. Jag tror inte att det finna annat att göra än att stå ut. Jag har just nu 8 kuddar som jag bullar upp med runt om mig :-)

Karin sa...

Tar alla kuddar jag kommer åt! I v 27.