onsdag 14 januari 2009

Nästan som en LA-dag

Börjar dagen med ett besök hos Anisha för lite massage. Harry fick åka med mormor och morfar till Tekniska muséet.
Nästa stopp blir biltvätten. Chockad ställer jag mig som femte bil i kön när jag kommer dit. Vad gör alla dessa människor där kl 11 på dan? Blir mer och mer irriterad när tiden bara rinner iväg. När jag tar den här bilden är en taxichaufför inne på tvätten med sin bil. Han körde först in bilen, gick sen tillbaka ut och knappade in koden och försökte sen springa in när tvätten körde igång. Idiot. Pensionärsparet framför mig har grava problem med att förstå hur allt detta går till. De går fram och tillbaka mellan instruktionstavlan och själva knapp-automaten innan de får till det.
Jag får tid att studera mitt lilla second hand-fynd. En finfin clutch - det var alltså ett litet stopp mellan massagen och biltvätten som jag förträngt.
Sara Goldensohn ringer, vi har ett roligt samtal som till stor del handlar om Henrik. Det skrattas en del. Och så pratar vi om festen vi ska på på lördag.
Bilen är ren och fin! 
Jag känner mig nöjd.
Tittar ut från sovrumsfönstret när jag kommer hem. Den där lilla gruppen människor därnere är ett TV-team. De filmar något med Adam Alsing. Glamoröst...

Nu ska vi till BVC, Harry ska få en vaccin-spruta. 

Inga kommentarer: