måndag 5 januari 2009

Mångubben

Åkte ut till landet till mamma och pappa igår. Harry blev helt besatt av morfars flygsimulator spel, och ville inte göra annat än sitta framför datorn och krascha flygplan eller helikoptrar. På bilden: Silverräven och lilla älsklingen spelar. 
Det var härligt därute. Mamma pratade lika mycket som vanligt, och pappa drog rövarhistorier. Henrik hävdar att jag över huvudtaget inte innesitter förmågan att tala sanning, utan jag måste hela tiden "vässa" allt. Om det är så, så har jag helt klart fått det från pappa. Det var först i vuxen ålder jag förstod att det inte kunde vara möjligt att någon hade Plastic Padding som ersättning för en egen tandrad. Pappa hävdar fortfarande att den här personen finns och bor därute i skogen nånstans. "Mångubben" kallas han och är eremit.
Henrik byggde höga torn som Harry raserade. Jag satt mest i soffan och åt Rocky Road glass.

2 kommentarer:

Anna, livet i en skokartong sa...

Oj vad jag skrattar när jag läser det du skrivit! Min pappa var riktigt duktig på att "hotta upp" saker (när vi var små trodde vi att vi var släkt med den tyska kungen...)och min sambo påstår att jag ALLTID måste krydda på lite extra (även om det handlar om vad det är för väder) men det håller jag inte riktigt med om. :) // smygläsaren anna

Karin sa...

Det gör ju livet lite roligare förstås.