måndag 19 januari 2009

Måndagens kodakmoment

Harry och jag mötte upp med Maja, Axel, Issa och lilla August på Saturnus. Vi pratade mestadels om helgens bröllopsfest. 
Den här bilden är resultatet av en längre fotosession där jag försöker få till en bra bild. På den första bilden har jag ingen haka över huvudtaget, utan bara ett ansikte som sen övergår i kropp. Nästa bild tar jag åt fel håll, ut på gatan istället för på oss. På den här bilden har jag själv försvunnit ur bild. 
När jag kommer till NY ska jag investera i en Canon G10, och med den ska jag lära mig att ta riktigt bra bilder.
Harry leker Salong. 

Medan allt detta pågår ligger Henrik hemma med jätteont i magen. Kan det vara ett begynnande magsår? Till råga på allt har han namnsdag idag, och det hade jag förstås glömt. 
Innan jag träffade Henrik tyckte jag att namnsdagar var något som firades med tårta och en liten present. Så var det i alla fall i min familj. Henrik delade inte denna uppfattning så namnsdagarna föll i glömska. Men så nu helt plötsligt tycker han att detta är något att fira. Han som inte ens tycker att årsdagar är något man firar på speciella dagar.

Inga kommentarer: