söndag 18 januari 2009

Jennie och Filips bröllopsfest

The cake-opening som Jennie kallade det.

Åh vilket party!
Jennie och Filips bröllopsfest var en riktigt lyckad tillställning. 
Vi var några som möttes upp tidigare på kvällen för en drink eller två på Diplomat, redan där var det en mycket känd TV-profil som full fick tacka för sig och gå hem...

Sen blev det båtresa ut till "Grottan" i Nacka där festen gick av stapeln. Jag som givetvis var nykter förstod rätt tidigt att detta skulle bli en riktig fylle-historia - om än en rolig sån.

Jag hade Per Gunne till bordet och det är jag glad för, han var väldigt trevlig och rolig. Middagen var kanske den längsta ssittning jag varit på. Fick tidigt höra att det var sjutton tal som skulle avklaras. Detta samtidigt som toastmaster-Micke hade ambitionen att köra en quiz som längdmässigt kunde jämföras med en hel Bingolotto-kväll. Den kombinationen gick givetvis inte. 

Ett av kvällens kortaste och gulligaste tal stod Filips syster Linda för. Hon förklarade kort och gott att om hon haft en "fotoagentur" skulle Jennie helt klart varit anställd som modell där. Och så avslutade hon med "puss och kram". 

Efter middagen gick det snabbt upp för mig att jag var tvungen att göra en reträtt. Folk var så berusade att det var omöjligt att som gravid kunna stanna kvar. Olle Palmlöf och Kristoffer Graci var bara några av fylltrattarna som skulle snacka och vara roliga på ett sätt som en nykter inte kan ta in.

Jag hade hur som helst en väldigt rolig kväll och är nöjd att jag lyckades stanna till två. Vid fyra-tiden ringde min berusade älskling från en parkbänk ute på gatan. Jag kastade ut nyckeln från balkongen och såg honom sen gå mot porten. Vad som sen pågick under de tjugo minuter det tog för honom att ta sig in genom vår ytterdörr är oklart. Jag låg i sängen och lyssnade på hans klampande fotsteg i cowboy-bootsen som gick upp och ner i trapphuset. 

Jennie och Filip får gå upp på scenen och sjunga "Vår bästa tid är nu". Det var härligt!
Jag peppar en full Henrik som insett att det är sex eller sju tal till innan det är hans tur att tala. Inte den bästa förutsättningen för att det ska lyckas...
Även Fredrik gör sitt bästa för att peppa... Han har sitt tal avklarat. En mycket lyckad historia. Hans och Martin Perssons tal var kvällens absoluta höjdpunkter. Och Linas!
Så såg jag ut. Johan Molander tyckte att jag såg ut som en snyggare variant av Sophia Loren. Jag hoppas han menar när hon var ung. Då tar jag det som en superkomplimang. För övrigt undrar jag varför min kropp på den här bilden fått så många likheter med President Bartlets fru i West Wing. Kompakt och ihoptryckt på något vis.

1 kommentar:

LA_MALIN sa...

Du holl val tal? Annars ar det faktiskt ingen riktig fest. Kram Malin