torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År

Nyåret firades in hemma hos Issa och Philip i Båstad. Henrik och jag var på plats, och Maria och Johan. Och barnen Harry, Selma, August och Fred. Det var otroligt trevligt. Men också mitt sista nyår som nykter och gravid. Hoppas jag. 
Henriks höjdpunkt på kvällen var givetvis när fyrverkerierna spårade ur totalt, och gick ner på granntomten. Jag var övertygad om att grannarnas hus skulle explodera. Det var ju inte direkt nobelpristagarna i fysik som färdigställt  avfyrningsrampen.
Henrik och Jag.
Harry, Selma och Fred äter nyårs-supé. Fast det räknas kanske inte som supé när den intas vid sextiden. Falukorv och makaroner lyxades det med i alla fall. Harry hade slips. Selma körde pyjamas som sin far.
Philip skär bröd.
Menyn utgjordes av en fantastisk Hummersoppa, Skaldjursplatå, Pavlova och ostbricka.
Det dracks champagne, vin och nubbe (Philips idé).

Inga kommentarer: