lördag 24 januari 2009

En historisk dag

Harry har varit på ett fasligt humör hela veckan. Tänk missförstådd tonåring som inte kan prata. Jag tror att anledningarna är flera. Det här kan vara några av dem; han har fått två nya tänder samtidigt, pappa Henrik är bortrest och jag är en ganska tråkig mamma just nu. Så idag skulle det ut och underhållas.
Vi åkte till Tekniska med Ullis, Jens, Måns och mamma och pappa. På en lördag, med dåligt väder. Vi var inte ensamma om denna tanke.  
Här fotar Ullis mig som rymdgubbe. Synd bara att hon glömde idéen med bilden - att fotas som en astronaut i hela uniformen...
Fyra gånger Harry i ett litet spegelrum. Hjälp. 
Harry, Måns, Ullis och pappa tittar på flygplanen. Harry hade en väldigt rolig dag. Jag med, men är vansinnigt trött.

Nu ska jag skriva ett argt brev, för jag vet inte vilken gång i ordningen, till vår hyresvärd som jag hatar. Att snåla på värmen känns rätt artonhundratalsaktigt.

Inga kommentarer: