torsdag 1 januari 2009

En hamburgare i Ängelholm

Innan vi skulle flyga hem från Ängelholm (att bila hem med Harry, och en bakis Henrik var inte ett option) stannade vi på den lokala (och enda) pizzerian/grillen i Ängelholm. 
Jag trodde att jag gjorde ett säkert val när jag beställde en hamburgertallrik. Efter 20 minuters väntan kom en tallrik med pommes frites och detta föremål. 
Såhär såg det alltså ut efter att jag lyft av locket som fortfarande var genomfryst. Vad är det där, kan man ju undra. Jo, det är underdelen av brödet, med en skiva hamburgerkött. Ovanpå ligger en konstig geggig röra av vit smält ost. Och ovanpå detta ligger små salladsstrimlor av konstig sort (har inte sett sån sallad sen jag var riktigt liten). Och sen en tjock skiva krispig gurka. Tar man bort gurkskivan ser det ut som på bilden nedan. En gurkskiva på en hamburgare... det har jag aldrig sett förut. Var är tomaten? Var är löken? Var är senapen och ketchupen? 

Hur är det möjligt att göra en hamburgare som ser, och ÄR, så osmaklig kan man fråga sig. Det här verkar inte heller vara något nytt ställe i Ängelholm, utan det verkar ha funnits där hur länge som helst. Är det ingen som nånsin klagat på hamburgaren när de fått in den? Eller tror folk i Ängelholm att det är såhär en hamburgare ser ut?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Herre gud det var det äckligaste jag sett!!
Hoppas resan gick bra hem!!

emma sa...

du letade nog inte tillräckligt noga...Det är ju det ända vi har här...

Karin sa...

Det var Henrik som letade...