lördag 10 januari 2009

En creme brulé senare

Tog båten och åkte till J Nacka för att äta brunch med Daniel och Victoria. Daniel hade bokat, och bestämt ställe. Besvikelsen vi upplevde när vi insåg att det inte fanns någon brunch-buffé var enorm. Men den la sig rätt snabbt ändå. Det är ju sällskapet man ska njuta av. Men jag kunde inte låta bli att tänka på alla smårätter jag gick miste om. Jag åt entrecote med klyftpotatis, tyckte att det var så nära en brunch-känsla jag kunde komma på menyn. Avslutade med en stor creme brulé. Och fy f-n vad mätt jag blev. Edvard sov sig igenom lunchen. Harry bråkade sig igenom den. 
Vi hade för övrigt också sällskap av Alex Schulman under lunchen, han bodde på hotellet för att skriva klart sin bok.  
Harry kör båten hem. 
Min mage blev helt enorm efter creme bruléen. Lite jobbig känsla, den här överfyllda mättnadskänslan man får som gravid. Jogging-brallan åkte på nästan innan jag ens kommit innanför dörren hemma.

Inga kommentarer: