fredag 16 januari 2009

Dagens kontor

Dagens kontor: Anglais. Dagens kollegor: Issa, Lisa, Maja och Axel. I vanlig ordning var det tunga samtalsämnen som avhandlades. Politik, litteratur och de senaste världsnyheterna för att dra det i stora drag.
Här har Lisa lyckats ta en bild på något utav det vi pratade om, genom att låtsas ta en bild på mig och Harry. Paret längst till höger hånglade å det grövsta (tänk petting). Vi misstänkte att det var något fuffens, mannen bar en förlovnings- eller vigselring. Medan kvinnan var ring-lös.
 
Sen damerna bakom mig där. Vi börjar med Plastansiktet med pälskreationerna; hon fullkomligen avskydde, kanske också äcklades av barn. Lilla Axel råkade krypa i närheten av deras bord i början på lunchen. Plastansiktets reaktion gjorde att både Maja och jag fruktade att hon skulle "märka" Axel med stilettklacken. En väldigt läskig person, vi skulle konfronterat henne om det inte vore för att vi värnade om våra barns liv. Damen mittemot henne är visst modechef på Amelia.   
Efter det råkade jag hoppa in i en affär och göra ett litet handväsk-fynd. 

Nu ska det planeras middag och fredagsmys. 
Sen ska det laddas inför Filip och Jennies bröllopsfest imorrn. Det ska bli kul! För mig och Henrik börjar dagen på Sturebadet. Harry åker till mormor och morfar.

Inga kommentarer: