torsdag 15 januari 2009

Ceasar John Tage

Vi var på ultraljud idag för att kolla att allt såg bra ut med nya bebisen inför NY-resan. 
Det gjorde det. 

Ultraljuds-tanten sa att han hade en fin profil, jag tyckte också att det såg så ut. När vi var på ultraljud med Harry i samma vecka som nu fick vi en stillbild från ultraljudet med oss hem. Jag studerade bilden i detalj, och oroade mig en hel del för hur hans näsa såg ut. Den såg så konstig ut på nåt sätt. Jag tog givetvis upp det med Henrik, som upprört sa något i stil med "tyst nu. Är det där näsan så ska vi va jävligt oroade, det måste ju va hans arm". Jag såg ju att det inte var armen men kunde inte säga det till honom. Jag fortsatte oroa mig en hel del för det där under den fortsatta graviditeten. Henrik fick ju smeknamnet "King Edvard" som liten - för sin näsas likhet med potatissortens namne. Nu gick det ju bra, och jag förstår att det måste varit en rörelse i bilden som gjorde att Harrys lilla näsa flöt ut till en blobb. 

3 kommentarer:

Dammråttan sa...

Numera ser man ju en hel del på de där bilderna. Med mitt första barn (95) såg man inte mycket alls på första ultraljudet. (Sen fick jag gå igen i v38 och då kunde inte ens jag undgå att se att det var en pojke) MEd andra (98) hade det blivit bättre och jag såg rätt bra, men sedan när jag plockade fram bilden hon tagit, när jag satt mig i bilen skrattade jag så jag grät. Såg ut som myrornas krig, med någon alien i genombrytning. Var väl gravidhormoner med för SÅ kul var det ju inte. Ska väl förresten presentera mig, som läsare av din blogg. HAr kommenterat en gång nu, men det är itne alltid det funkar att kommentera där det finns ordverifiering för mig. Etttag funkade det aldrig (vet inte om det beror på datorn.

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann! :-)
Har fulgt med bloggen din en stund, så nå tenkte jeg å legge igjen en liten kommentar! ;-)

Skjønner at du er veldig usikker på det å flytte til NY og føde der! Håper du får tid til blogging, da det er spennende å høre hvordan det går!

Ha en fortsatt fin kveld! ;-)

Karin sa...

Man skulle nästan kunna se vad som helst på de där bilderna, som molnformationer nästan.

--------
Anette - ska verkligen försöka blogga från NY!